Dag 8 Elchingen < Augsburg

22 juni 2015 - Augsburg, Duitsland

1. Na een goede en lange nachtrust, ontbijtje en afrekenen, de man vergat het  heerlijke eten en drank, dacht ik wegwezen.Het heeft afgelopen nacht gegoten maar de dag begon droog.Tot het middaguur toen moest ik alle regenkledingattributen aan om droog te blijven.Dat lukte aardig totdat je berg op gaat. Door de warmte ontwikkeling word je door het condenseren gewoon nat. Na een tijdje heb ik de regenbroek uit gedaan en ik moet zeggen dat het best lekker fietst in de regen.Een nadeel is wel dat je niet zoveel ziet van het mooie landschap, beslagen bril.Toch nog wild gezien en overstekende beestjes,muizen of hamsters en weer een vos.Na ongeveer 100 km kwam ik aan in Augsburg. Grote stad met heel druk verkeer, spits.Bij een hotel was geen plaats meer , maar hij regelde een pension zonder ontbijt.Het heette pension "De Lux ".Kom ik na veel gezoek aan,blijkt het een een heel vies pension te zijn, gelukkig wilde ik eerst de kamer zien.Het was heel duister,stonk en er stonden 2 stapelbedden in.Een gezamenlijke wc en badkamer, het zag er vies uit.Men vond het geloof ik raar dat ik  toch maar na wat anders ging zoeken.Dank zij een aardige Duitse, die een goed hotel wist in de buurt zit ik nu in een duurder maar wel betrouwbaar hotel waar mijn Koga in een afgesloten hok staat .Het is een Bio Hotel  Bayerischer Wirt in Augsburg. Als er foutjes in de tekst staan komt dat door het automatische genereren van woordjes. SORRIE (voorbeeld)

.Tot morgen, bedankt voor de reacties ,

Bio Hotel Bayerischer Wirt.

Bart

1. Ans:
    22 juni 2015
    Mooi verhaal en leuke foto's Bart, hopelijk wordt het ook bij jou beter weer. Is het al tijd om een extra dagje rust te nemen?
    Slaap lekker voor straks en tot morgen.xxx
  2. Philip:
    22 juni 2015
    Groot gelijk Bart, dat je niet in zo'n vies pension bent gaan slapen. Ik moet er niet aan denken. Hopelijk wordt het langzaam aan iets beter weer zodat je ook van de omgeving kan genieten. Groetjes Catharina.
  3. Truus:
    22 juni 2015
    Hoi Bart. Naar het zuiden wordt het zeker beter, echt waar. Hier in zuid- Frankrijk is het rond de 30 graden. volgende week naar zwitserland waar het tegen de 37 gr. Is tegen die tijd. Dus, mijn advies: rust op een mooie plek een dag uit en wacht op het mooie weer! ( hoewel 37 gr. natuurlijk ook niet lekker is ). Hou je verder taai en tot blogs. Truus
  4. Mary:
    23 juni 2015
    Hi Bart, leuk verhaal weer. Jammer van de regen. Het wordt vast wel beter. En dat pension bah... zou ik ook niet blij van worden, maar je hebt in ieder geval een ander hotel gevonden.
    Kijk weer uit naar je volgende verhaal en foto's. Groetjes
    Mary
  5. Annemarie Damshuiser:
    Hoi Bart,
    Groot gelijk dat je voor een luxer hotel gaat! Je moet toch morgen weer een heel stuk fietsen. Ik vind het super knap!
    Groetjes Annemarie
  6. Ans:
    Weer voor de volgers.
    Bart heeft weer een leuke fietsdag achter de rug. Heeft mooi weer gehad, ongeveer 20 graden en heeft nu weer gekozen voor een kleine camping met uitzicht op meer. Helaas geen Internet dus dat Komt morgen weer. Dank voor de reacties,