Van Seraucourt-le-Grand naar Wavrechain s/s Faulx

16 juni 2018 - Bouchain, Frankrijk

Vandaag was de route door St.Quentin,dat is gelegen aan de la Sommen en aan het Canal de Saint-Quetin. Veel langs deze wateren gefietst met veel schutsluizen erin.Vervolgens Door enorme akkers richting Cambrai.In het centrum heb je een groot plein waar ontzettend vel claxonerende auto's rond reden.Een onzettende herrie en chaos. LTER hoorde ik dat het Franse voetbalteam had gewonnen.Door die chaos ben ik snel vertrokken en uiteindelijk na 77 km op en hele simpele camping aangekomen.Veel bungalows met Fransen, sommige nog uitgedost met de Franse kleuren nog op het gezicht. Nu heb je hier weinig campings in de buurt dus had ik weinig keus.Onderweg ben ik tegengekomen, en een praatje gemaakt met 2 Belgische dames op weg naar Santiago, 2 mannen uit Maassluis op weg naar Bordeaux en nog een vrouw uit Apeldoorn die Santiago als doel had.
Op de eenvoudige camping is geen Wifi.Dan maak ik het verhaaltje op de telefoon alleen ontbreken dan de foto's die op het tablet staan.
Die zet ik er morgen op.
Groetjes
Bart.

1. Joke Kerkdijk:
    16 juni 2018
    De foto' s denken we er gewoon bij!
    Blije Franse huppelende voetbalfans....vive la France!
    De franse driekleur wappert overal natuurlijk.......jaja je ontkomt er niet aan, Bart! 😀
    Maar...aan alles komt een eind🤗
    Nog een paar dagen en je bent weer thuis.
    Zal ook wel weer wennen zijn na je eigen ritme....
    Fijne avond en voor morgen weer een fijne dag!
    Bonne route!
    Daaaaaaaaag.
  2. Jan wiltjer:
    16 juni 2018
    Bart dat wordt dus al fietsend vaderdag vieren. Goede reis morgen.Jan.
  3. Jessica:
    Lieve Bart, Ans kan jou al bijna weer in haar armen sluiten (en/of andersom :) Nog maar 175 km vanaf Bouchain als ik het goed heb dus als je blijft doorbikkelen wordt het inderdaad maandagavond. Maar ach, thuis is ook maar weer gewoon thuis hihi....hoe fijn het dan ook is jouw Ansje weer te zien....kan woensdag ook, toch? ;) geniet nog even van al het moois dat je tegenkomt! Knuffel van ons 4 en we zijn weer zeer trots op je!!! Xxx
  4. Wil en ton van dam:
    16 juni 2018
    Hoij Bart ook van uit nieuwegein goede en mooie reis terug ,we vinden dit weer een hele prestatie van jouw .maar jij maakt wel mooie momenten en gave dingen onderweg mee .we komen gauw jou verhaal beluisteren heel veel groetjes van ton en wil
  5. Ingrid Potharst:
    17 juni 2018
    Ha Bart.
    Het leest weer als een onderhoudende feuillton.
    Leuk al je onverwachte ontmoetingen en het feit dat je 's ochtends nog niet weet waar je 's avonds neer strijkt.
    Dat ouwehoeren lijkt Cees ook wel wat, maar de rest niet hihi.
    Hij is opnieuw opa geworden van een kleinzoon dit keer: Ties! Alles prima.
    Van mij hoor je denk ik voorlopig niets, want vlieg straks naar Corfu.
    Nog hele goede dagen en een gezellig Welkom Thuis.