Van Geraardsbergen naar Mechelen

18 juni 2018 - Mechelen, België

Morge ca. 155 km naar Breda is teveel om in 1 dag thuis te komen. Dan maar n 2 etappes.Vanuit Geraardsbergen fiets je kilometers langs de Dender eerst Ninove, Aalst, Steenhuffel met de brouwerij van Palm, Londerzeel en Mechelen.
Daar heb ik onderdak in een Hostel. Ziet er een beetje uit als een cellencomplex maar ik heb zelf de sleutel.Lakens en een sloop liggen bij de lift. Op de kamer kunnen 4 personen, hopelijk komen er niet meer gasten.
Ook voetbal leeft in Belgie, overal hangen vlaggen en rijden autos rond met wapperende vlaggetjes.
Gedurende de rit een paar keer regenkleding aan moeten trekken. Weer een aantal caminogangers tegen gekomen en gesproken.De tegenwind viel toch wel tegen, klinkt logisch toch.
Mechelen heeft een mooie oude binnenstad waar ik dadelijk een hapje gaat eten.
Morgen dus naar huis, ik ruikt de stal,ook al is dat met de wind mee erg lastig. De rit naar Breda is ca.88 km, dus dat wordt nog een aardige slotrit
Groetjes
Bart

1. Jessica:
    18 juni 2018
    Hihi Bart, gelukkig maar dat je zelf de sleutel hebt van je cel want dan kun je morgen je laatste pittige rit gaan maken. Hopelijk zit die laatste dag het weer mee en heb je een zonnetje en weinig wind (of wind mee). Succes nog en hopelijk slaap je rustig daar.
    Ik kan me voorstellen dat je morgenavond niet op ons zit te wachten als je moe maar voldaan aangekomen bent....Ans vroeg ons al op de koffie maar woensdag is ook goed hoor Bart, gewoon eerlijk zeggen ;) Fijne avond! xxx
  2. Joke Kerkdijk:
    18 juni 2018
    Hallo Bart, klinkt goed. Lekker in het oude Mechelen! De Belgen weten wel wat lekker eten is dus je zit goed.!
    Belgische bierstoof, filet americain non prepare onder andere...maar het ligt er maar net aan waar je trek in hebt en wat voor weer het is. Biertje altijd goed.
    De laatste loodjes...
    Zet 'm op!!!
    Daaaaaaaag😍
  3. Marja:
    18 juni 2018
    Hoi Bart, laatste dagje morgen idd hopelijk met droog weer en wind mee. Ans heeft ons ook gevraagd voor morgen en we komen allemaal dus op tijd thuis zijn😀.
    Groetjes en tot gauw !
  4. Hans Smit:
    18 juni 2018
    Hallo Bart , weer bijna een geweldige tocht afgerond. Petje af, weer knap gepresteerd.
    Jammer dat je , ondanks dat je niks verkeerds hebt gedaan, toch nog in de cel terecht gaat komen. Pas maar goed op de sleutel , want als je er niet meer uit kunt moet Ans je in het gevang komen opzoeken .
    Maar gekheid terzijde : chapeau !
    Groeten ook van Agnes.
  5. Ingrid Potharst:
    Beste Bart.
    "Back home".....
    Wat zal je eigen bed weer lekker liggen!!
    Goede laatste etappe en gezellig welkom gewenst vanuit Corfu.
    Ik zal aan je denken Bart!
    Kalimera,
    Ingrid.
  6. Joke:
    18 juni 2018
    Ha , laatste stukje en dan weer thuis!!!
  7. Helle en Frank:
    18 juni 2018
    Bart fijn dat je morgen weer thuis bent lekker in je eigen bed.
    Succes morgen met de laatste kilometers.
    Groetjes
  8. Rob en Wil:
    18 juni 2018
    Geweldig Bart wat een prachtig avontuur wij hebben genoten van je reis verhalen morgen succes laatste km
  9. Jan wiltjer:
    18 juni 2018
    Beste Bart. De laatste loodjes, op naar de luie stoel.Goede thuisreis morgen. Groeten Jan.