Van Arles naar Eindhoven en Zevenbergen

21 juli 2017 - Zevenbergen, Nederland

Het was een mooie route van ongeveer 1475 km. Het weer was goed, afgezien van de wind die  ik meestal tegen had, maar geen dagen regen zoals fietsers die een paar dagen na mij waren vertrokken. Soms heb ik bij het klimmen stukjes gelopen, dat gaat voor mij wat makkelijker dan fietsen, daarna heerlijk afdalen. Geen pech zoals een lekke band gehad, ketting onderweg twee keer schoon gemaakt en gesmeerd. Vele liters water gedronken, goed geslapen, het opstaan wat moeilijker, wat pijn in de rug, maar die verdween zodra ik weer op de fiets zat.

De laatste 2 dagen ontspannen op de camping door gebracht waar nog een aantal fietsers arriveerden die ook met de bus mee moesten.De ervaringen van de route werden besproken. Het was gezellig. De bus vertrok vlakbij de camping. De bagage moet van de fiets en ook de lowriders moeten eraf en het stuur een halve slag gedraaid. Mijn fiets bleek heel moeilijk in de daarvoor bestemde beugels te passen. Na veel geploeter moest hij bovenin. Na een uur vertrokken we uit Arles om via Avignon en Suze la Rousse,waar ook nog fietsers instapten,op weg te gaan naar Nederland. Onderweg nog veel nagepraat onder het genot van wat wijn en wat hapjes.De volgende dag na ca. 15 uur, aangekomen in Eindhoven. Daar stonden Ans,Philip en Catharina me op te wachten. Na wat knuffels, bagage en fiets veilig stellen afscheid genomen van andere fietsers waarmee je toch een soort band mee had.

De volgers wil ik hartelijk bedanken voor de reacties en Ans bedank ik omdat ik de vrijheid kreeg om deze tocht te maken.

1. Marja:
    21 juli 2017
    Lieve Bart, Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad. Leuk om de enthousiaste verhalen gehoord te hebben. Volgend jaar weer?
  2. Jan wiltjer:
    22 juli 2017
    Dank je wel Bart voor dit afsluitende bericht. De vorige hebben we altijd met plezier gelezen.Volgend jaar een nieuwe ronde ? Jan en Lies.
  3. Joke Kerkdijk:
    22 juli 2017
    Een mooie, korte samenvatting van je fietstocht van 1475 kilometer, Bart!
    We hebben dankzij jou een beetje mee gefietst.
    Liefs van ons voor jou en Ans.
    Joke en Roelof
  4. Eric kerkdijk:
    22 juli 2017
    wat een topprestatie! groetjes uit kreta
  5. Philip:
    Bart,

- weer veilig terug
    - heerlijk genoten van de tegenwind
    - je loopt nog een klein stukje krom van die harde slaapmatjes
    - weer een top prestatie
    - ben benieuwd wat je volgend jaar gaat doen

groeten philip
  6. Joke:
    22 juli 2017
    Fijn dat je het zo leuk hebt gehad, maar ook dat je weer veilig en wel terug bent!!!!

veel liefs!!11
  7. Hans Smit:
    25 juli 2017
    Hallo Bart,
    een wat late reactie maar wij waren even weg. Prachtige foto's, leuke teksten en waardering voor je prestatie.
    Wij vonden de verhalen erg leuk om te lezen!
    Nu thuis even uitrusten en je laten verwennen.
    Voor een touretappe-winnaar staan altijd twee missen klaar, maar een die blijft is nog veel mooier. Groeten van ons.