Van Meyrieu-les-Etangs naar Hauterives

5 juli 2017 - Hauterives, Frankrijk

Gisteravond nog gekeken of Kees uit Harderwijk al terug was maar zijn fiets was niet bij zijn tentje.Om 22,30 uur ging ik naar mijn slaapzak. Ben door het kwaken van de kikkers heerlijk in slaap gevallen.Tot omstreeks 6.00 uur. Wat dos ik hier, inpakken en wegwezen. Zo zat ik voor 7 uur op deckers met als voordeel de koelte.Het was weer een schitterende rit, met af en toe wat loopwerk maar ook af en toe een fijne afdaling.Weer allerlei roofvogels gezien en gehoord. Opeens vlak voor me renden twee vechtende marterachtige beestjes voor me. De dorpjes hebben soms onuitspreekbare namen,zie foto. Het dorpje Lieudieu betekent ,plaats van god,maar ik ben hem niet tegen gekomen.Een kopje koffie onderweg is ook wel leuk om mee te maken. Er zitten altijd een paar mannen aan de bar, meestal achter een glaasje drank.Het doel vandaag was Hauterives, daar is een camping maar ook een bezienswaardigheid.Hier stat het grillige,sprookjesachtige paleis van een postbode Ferdinand Cheval. Echt een bezienswaardigheid.

De rit was ca. 50 km. Met nog niet de Mistral mee.

Nogmaals bedankt voor alle reacties, ik lees ze met plezier.

Tot morgen

1. Truus:
    5 juli 2017
    Gaat zo door;gaat zo door! Wasrekje??? maar zie dat je weer in een tenthuisje bivakkeert.
    De foto`s zijn weer geweldig; zit er een verhaal achter dat gekke paleis van die postbode? Wil ik wel eens horen. Aan de blauwe luchten te zien heb je prachtig weer ( net als hier!)
    Gaat zo door! Groetjes
  2. Joke Kerkdijk:
    5 juli 2017
    Hallo Bart, een opgewekt verhaal met mooie foto's! In 1995 hebben we ook het Palais Ideal bezocht. Ongelofelijk als je er doorheen loopt. Inderdaad sprookjesachtig. Wat een prachtig werk.
    Morgen prettige rit!!!!
    liefs van ons. Joke en Roelof.
  3. Cees & Marja:
    5 juli 2017
    Hoi Bart, je bent al een flink eind van huis. Ben je al in het Palais Idéal van Facteur Cheval geweest. Hij heeft de stenen met een kruiwagen tijdens zijn postwijk verzameld en toen het "Palais" zelf gebouwd. Hij heeft er 33 jaar over gedaan. Wij zijn er 2 keer geweest, heel mooi. Je komt nu in een gebied waar veel over de tweede wereldoorlog te zien is, er is daar hard gevochten en er zijn veel slachtoffers gevallen. Wij zijn in dit gebied dikwijls op vakantie geweest met de motor, niet druk en aardige Fransen.
    Nog veel plezier met je mooie reis en hopelijk mooi weer .
    Groetjes uit de Diamant
  4. Eric Kerkdijk:
    5 juli 2017
    mooie foto's hoor! volhouden! groetjes van de boys
  5. Coby en Hans.:
    5 juli 2017
    Hallo Bart, je hebt het er maar druk mee om alles wat je tegenkomt te fotograferen en er over te schrijven! En dan ook nog fietsen. Maar wij vinden het nog steeds erg leuk wat je allemaal meemaakt. Goede reis verder en groetjes,
    Coby en Hans.
  6. Rob en Wil:
    6 juli 2017
    Hoi Bart, wij zijn ook vaak op vakantie in Frankrijk geweest en dan natuurlijk met de auto maar dan zie je deze mooie natuur echt niet. Wat jij allemaal tegenkomt onderweg is echt geweldig en ondanks ook de ongemakken is het toch een mooie reis met mooie plaatjes. Zet hem op Bart want we genieten ook met jou mee. Gr. Wil&Rob
  7. Hans Smit:
    6 juli 2017
    Hallo Bart, prachtige verhalen en mooie foto's ! Zou Kees uit Harderwijk soms ook zo'n mooie dame tegen zijn gekomen als jij een week geleden. Zou verklaren waarom zijn fiets niet bij zijn tent stond !!! Grapje !! Ga zo door en hopelijk straks met de mistral in je rug !
    Zal wel niet , maar heb jij ook niet nodig. Je hebt nu weer goede benen ! Groeten van Agnes. Hans
  8. Helle en Frank:
    6 juli 2017
    Hoi Bart. Wat een leuk verhaal en mooie foto's. We zijn blij dat alles goed gaat en dat je het goed naar je zin hebt. We kijken weer uit naar de volgende verhalen.
    Groeten van Frank en Helle
  9. Jan wiltjer:
    6 juli 2017
    Beste Bart. Blijf schrijven en fotograveren..