Van Pont-de-Cheruy naar Meyrieu-les-Langs.

4 juli 2017 - Sainte-Anne-sur-Gervonde, Frankrijk

Dat was een goede nachtrust in een wat verlopen Chambres d‘Hotes met een karig ontbijtje.Er stond vandaag een pittige rit te wachten met meer klimmen dan dalen. Als het meer en 6 % is dan ga ik afwisselend lopen en fietsen al valt lopen met een bepakte fiets ook niet mee.Weer kwam ik een stel tegen die naar Nederland fietste, wat  ervaringen uitgewisseld en weer verder.  Rond et middaguur kwam ik in een plaatsje een soort eetcafe tegen, even wat drinken dacht ik.Maar voor ik het wist zat ik tussen een groep mensen, het leken mij bouwvakkers aan tafel.Een menu als voorgerecht een buffet met allerlei gerechten, hoofdgerecht vlees mes rijst en verse doperwtjes met als toetje ijs met koffie na.Het smaakte me best.Achteraf had ik een goede keuze gemaakt. Aangekomen bij de camping zei men dat het "restaurant" die avond open zou zijn maar toen ik er kwam, voor wat spaghetti ofzo was het dicht..Dan maar zelf wat maken.Eenvoudig maar voedzaam.De rit was schitterend, glooiend met veel koren en zonnebloemen.De rit vandaag was ca.40 km .Morgen weer zoiets en dan zitten we aardig op hoogte. Samen met mij kwam ene Kees uit Harderwijk aan, hij fietst terug.Praatje gemaakt, hij ging nog even 8 km verder naar de supermarkt maar ik heb hem nog niet terug gezien.(21.30 uur).

Tot morgen

1. Truus:
    4 juli 2017
    Wat een prachtige blauwe luchten fotografeer jij, Bart. Nog geen luchtverontreiniging daar! Dat graan is gerst; een van de vele graansoorten. Mooi verhaal daar met die bouwvakkers; hoe ging de conversatie? Half duits/frans? Dat zijn toch leuke korte contacten onderweg. Jullie , fietsers, hebben die waarschijnlijk allen nodig. Succes verder en houd de moed erin! Groetjes
  2. Ineke:
    4 juli 2017
    Lijkt me erg leuk al die ontmoetingen onderweg. Het zijn toch vooral gelijkgestemden.
    De plaatjes van Frankrijk laten het bij ons weer kriebelen. Wat een heerlijk land is het toch.
    Slaap lekker en goeie reis maar weer.
    Ineke
  3. Joke Kerkdijk:
    5 juli 2017
    Leuk zoals je het beschrijft,
    Bart! Mooi gebied en vriendelijke mensen.
    Kees uit Harderwijk is vast een belle femme tegengekomen in de supermarkt en daar blijven "hangen"..........
    Maar goed dat je wat bij je had☺!
    Mooie fietstocht woensdag.
    Groeten.
    Joke en Roelof
  4. Jessica:
    5 juli 2017
    Hoi Bart, fijn dat je bijna op hoogte bent want dat lopen met die fiets lijkt me ook niet ideaal nee. Een mooie tocht geweest dus; hopelijk volgen er nog veel meer komende dagen! En dan zit het er over een ruime week alweer op dus neem dat gevoel van vrijheid nog even goed in je op he?!!
    Lieve knuffels van ons viertjes!! We zijn trots op je!!
  5. Joke:
    5 juli 2017
    Het kost een hoop moeite maar dan heb je ook wat he, prachtige foto's!!!
  6. Jan wiltjer:
    6 juli 2017
    Mooie foto.s Bart.Groeten van ons.