Van Soulac-sur-Mer naar St.Jean-d'Angely

6 juni 2018 - Saint-Jean-d'Angély, Frankrijk

Ja hoor het is afgelopen nacht gaan regenen en niet z'n beetje ook.Maar je moet verder en dus inpakken die tent, drijfnaten zeker 2kg zwaarder.Gelijk eens testen of de regenkleding waterdicht is. Dat viel best mee, maar in een golvend Frans landschap
neemt de vochtigheids graad behoorlijk toe. Maar op zich vind ik het wel meevallen mede doordat de wind uit het zuidwesten woei is ca. 90km niet slecht.
Bij de veerboot aangekomen, vertrok die gelijk, het leek wel of ze op me gewacht hadden.Op de boot was nog een fietser die in Spanje had gefietst en volgens deze route naar huis ging.Hij was het zat en wilde in Royan de trein pakken. 30 km verder stond ik even uit te rusten, kwam die langs gefietst. Vandaag zat alles vol en morgen zijn er stakingen.Dus maar per fiets.
Het heeft hier zoveel geregend dat in de lage gelegen gebieden alles blank stond. En de weg een snel stromend beekje was.Soms zo diep dat de voortassen door het water gingen.
Verder een oude franse man die naar Santiago liep met zo'n grote rugzak in de regen.Ook een stel dat naar Lourdes fietsten vanuit Nederland. Na ca. 90 km zit ik nu in een hotel in St.Jean-d'Angely. Eerst de tent maar laten drogen, biertje gepakt op zo'n typisch frans pleintje.Alles electronica weer opgeladen en zelf in het hotel fantastisch gegeten.
De was hangt te drogen en hoop dat de was droog is want ik ben door mijn schone kleren.

1. Philip:
    6 juni 2018
    Ha Bart, mooi verhaal weer. Beetje jammer van de regen. Heb je een balkon bij je hotelkamer zodat de was kan drogen? Hopelijk morgen weer in een zonnetje fietsen.
  2. Joke Kerkdijk:
    Bonsoir frère Bart,
    Op de foto's te zien heb je de tent en kleding op een goede droge plek kunnen uithangen.
    Dus hopen dat het goed zal drogen.
    Even lux opladen in een droge ongeving en een echt bed lijkt me in zo'n situatie heerlijk.
    Stoer ben je sowieso al!
    Geniet ervan en voor morgen weer...
    BONNE ROUTE 😘
    Joke en Roelof
  3. Philip:
    Bart
    Een mooi ritje zo te horen
    En een goede reden om een hotelletje te pakken
    Veel zon morgen en wind mee
  4. Ingrid Potharst:
    Bart,
    Ik reageer wel , maar vind het niet terug.
    Hopelijk kun jij het wel lezen.
    Lfs Ingrid.
  5. B.J.T. Kerkdijk:
    6 juni 2018
    Ja hoor Ingrid ik zie alle reacties
  6. Jan wiltjer:
    6 juni 2018
    Dat was dus even afzien.Hoop voor een droge dag morgen.Goede reis Bart.
  7. Linda:
    6 juni 2018
    Knap zeg om met regen toch nog 90 km te fietsen...ik red het niet eens zonder regen! :) Lekker om ff in een hotel te zitten en het eten ziet er idd goed uit zeg!! Hopelijk morgen weer wat beter weer!
    Xxx
  8. Ineke:
    6 juni 2018
    Nou Bart dit is meteen van niets naar alles. Een tent droogt meestal wel snel. Hopelijk drogen je kleren ook snel. Gelukig kon je culinair dineren zo te zien. Dat maakt het weer een beetje goed. Bonne route.
  9. Ineke:
    Gelukkig natuurlijk.
  10. Coby en Hans.:
    6 juni 2018
    Toch maar weer 90 km. erbij, ondanks het slechte weer en de vele, mooie plaatjes! Morgen hopelijk droog weer.
    Groetjes.
  11. Eric:
    7 juni 2018
    zet hem op! lekker bezig!
  12. Jessica:
    7 juni 2018
    Bijzonder om zo diep door het water te fietsen en extra zwaar....jammer van al die regenval maar goed, jij fietst duidelijk gewoon door, niets had je tegen. Bravo, ga zo door!! Leuk, de foto’s! 💋
  13. Joke:
    8 juni 2018
    Wat een water zeg bah, maar wel heel lekker eten!!!!