Van Le Porge-Oceanen naar Soulac-sur-Mer.

5 juni 2018 - Soulac-sur-Mer, Frankrijk

Vandaag een mooie,lange, en lastige rit ivm. wind uit het noorden en ik moet natuurlijk naar het noorden. Maar ik moet niet klagen want er is gedurende het fietsen nog geen druppel gevallen.In plaats van een lang verhaal heb ik vele fotos op de blog gezet. Dat geeft een goede indruk van deze route. Vanaf Arcachon zit ik nu op de St.Jacobs fietsroute van Clemens Sweerman.Een bekende pelgrimsroute naar Santiago de Compostela.Deze route heb ik 2011 geheel van huis uit (Delfgauw) naar Santiago gereden.De rit vandaag gaat via een betonnen pad van 75 cm breed, meestal in slechte staat. Deze paden stammen uit de 2e Wereldoorlog en werden gebruikt door kustpatrouilles per motorfiets mogelijk te maken.
Langs deze route staan ontzettend veel gigantische vakantieparken,en nog meer in aanbouw.
Morgen steek ik de Gironde over Wel fijn want ik kan geen boom mer zien,
Groetjes vanuit Soulac,

1. Marja:
    5 juni 2018
    Hoi Bart, mooi verhaal en gave foto's. Fijn dat het droog is en wat minder wind zou fijn zijn. Morgen weer succes en vergeet niet om te genieten van de mooie omgeving. Xx Marja.
  2. Huub:
    5 juni 2018
    Bart, onwijs gaaf allemaal. Ik zou zo meegaan, maar helaas is het nog niet zover. Heerlijk al die natuur. Ik vind het overigens een topprestatie dat je dit doet. Mijn petje af. Succes verder en tot gauw. Groetjes. Huub
  3. Truus:
    5 juni 2018
    Ha Bart. Voor de Fransen dus een favoriete vakantiebestemming hier aan de kust. Het ene vakantiepark na het andere..... Prachtige omgeving trouwens en met de kust vlakbij wil dit wel. Veel succes verder en geniet van al dat moois. Dan wacht morgen weer een heerlijke warme hap op jou! Mooie foto’s trouwens! Slaap lekker voor straks en morgen weer op de pedalen!
  4. Annemarie Damshuiser:
    5 juni 2018
    Lieve Bart, je bent echt mijn sportiefste oom!! Leuk om je verhalen te lezen en foto's te kijken! Veel succes,
    liefs Annemarie
  5. Jan wiltjer:
    5 juni 2018
    Dank je wel voor de vele foto,s, zo krijg ik inzicht in de omgeving waar jij door fietst. Ben daar zelf nooit geweest.Goede reis morgen en hopelijk met lichte tegenwind.Jan
  6. Coby en Hans.:
    5 juni 2018
    Mooie plaatjes in een prachtige natuur. Die betonnen paden uit de 2e wereldoorlog zou ik maar mijden (als dat mogelijk is). Je eet er goed van en dat is ook nodig om vooruit te komen. Veel sterkte verder!
  7. Huib:
    Hee
  8. Huib:
    Hee Bart,
    Jeetje wat een pad zeg. Dat he daarop nog kunt fietsen. Je hebt idd veel bomen op je route een kan me voorstellen dat je toe bent aan een wat ander landschap
    Veel plezier vandaag.
  9. Joke Kerkdijk:
    6 juni 2018
    Maar de bomen houden ook wind tegen en zorgen voor zuivere lucht.
    Maar ja.....alles waar 'te' voor staat...tijd voor verandering dus.
    Bonne route!
    Joke