Van Maintenon naar Henonville

13 juni 2018 - Hénonville, Frankrijk

Van de feestzaal heb ik gebruik gemaakt om alle kleding even te laten luchten en drogen.Zelf heb ik goed geslapen en wa om 6 uur weer op om alles weer in de tassen te proppen en de tent, die goed nat was van de dauw weer in te pakken.Het plan was om vandaag om 100 km verder te komen. Maar dat is een hele opgaaf gebleken.Door het golvend landschap lijken afdalingen korter te lijken dan de klim omhoog, zeker combinatie met die noorder wind. De fietsers die ik tegenkwam op dezelfde route naar Santiago hadden een makkie. Dat was een man uit Lisse die wel erg enthousiast was over de afgelopen dagen, en daar waren 2 mannen net gepensioneerd, die de route doen tot Bordeaux om dan het jaar daarna tot Santiago te gaan. Toen ik voor een supermarkt wat zat te eten stopten daar een Belgisch gezin.De kinderen op een aanhangfiets. De kinderen konden ook mee trappen om zo hun bijdrage te leveren. Ze trokken er 3maanden voor uit om in Santiago te komen. Vanmorgen was het kraak helder maar na een paar uur was het bewolkt en dreigend maar geen regenkleding vandaag.Na 80 km was ik wel toe aan een camping maar er was er geen een in de buurt . Tegen half zeven en 100km vroeg ik aan iemand of hij een slaapplaats wist, En zo kwam ik bij Gerard terecht die aan Santiago gangers onderdak verschaft. Het is in een oud pand met overal en veel oude spullen. Samen een pizza gegeten met een heleboel rode wijn.op een gegeven moment pakte hij de laptop met daarop een heleboel fotos van een excursie , die hij met een bedrijfsuitje, had gemaakt. De fles moest leeg en zo werd best wat laat.
Als je in Frankrijk een watertoren aan de horizon ziet dan weet je dat je moet gaan klimmen en nog een zekerheid is dat na ieder beklimming weer een afdaling is.
Groetjes uit Henonville
Bart

1. Rob en Wil:
    14 juni 2018
    Hoi Bart, vind het echt heel gaaf wat je doet en de foto,s zeggen genoeg. Als je terug bent zullen we hier ook een fles opentrekken en naar de verhalen luisteren wat je onderweg allemaal mee hebt gemaakt. Gr. Wil&Rob.
  2. Joke Kerkdijk:
    14 juni 2018
    De sfeer van de feestzaal, een goede nachtrust en droge kleding hebben je weer aardig wat nieuwe kracht gegeven in de benen! 😀
    Dat viel dus niet mee die kilometers maar je hebt ze wel weer mooi op je naam staan.
    Bijzondere mensen ontmoet onderweg en ook weer een bijzondere slaaapplaats gevonden met een interessante, aardige eigenaar.
    Het zijn juist die momenten die je nodig hebt "en route" en in het leven.
    Op naar donderdag en natuurlijk weer een bonne route door het mooie franse land!😘
    Daaaaaaaaag!
  3. Cees en Marja:
    14 juni 2018
    Bonjour Bart, het schiet lekker op . Gelukkig geen regen gehad gisteren, maar wind uit het zuiden zou ook leuk zijn. 100 km op een dag, tegen de wind in en meer beklimmingen dan afdalingen, ik vind het een prestatie. Goede reis en goed weer verder op je mooie reis. Grtjs. Marja en Cees
  4. Ed & Judith:
    Hoi Bart,
    Wij genieten weer volop van je verhalen en foto's. En wat ontmoet je leuke mensen onderweg en kom je door heerlijke Franse dorpen. En hoe je omgaat met de weersomstandigheden, dan is een fles wijn met Gerard volop verdiend.
  5. Philip:
    14 juni 2018
    Ha Bart, wat een leuk verhaal en wat weer een mooie foto's. Ben benieuwd hoeveel km je vandaag fietst na die fles wijn van gisteren. Succes! Groetjes Catharina
  6. Joke:
    14 juni 2018
    Ja zware beentjes denk ik !!
  7. Jan wiltjer:
    14 juni 2018
    Hoi Bart. Mooi verhaal van gisteren.Leuk om dat allemaal mee te beleven.Succes en tot de volgende aflevering. Jan
  8. Ingrid Potharst:
    Beste Bart.
    Na elke dag jouw belevenissen te hebben gelezen, groeit mijn bewondering met de dag.
    In mijn beleving ben je een echte kanjer!
    En dat ik dan zomaar naast je woon..... :-D