Van Saint-Cyr naar Veigné

9 juni 2018 - Veigné, Frankrijk

Heerlijk geslapen en wakker worden door een vogelconcert. De duiven mogen van mij wel een ander deuntje leren.Na de ochtendrituelen, zat ik om 8 uur weer op de fiets. Goed fietsweer met een windje mee. Al snel zat ik in Chatellerault, een grote mooie stad aan de Vienne. Daar wat inkoopjes gedaan en weer verder door mooie dorpjes. En altijd zie je een oude fransman op een racefiets,die als je even langs de weg stilstaat vraagt of alles goed is.In de verte zie je de Caminogangers al aan komen, voortassen etc. Zo ook een stel uit Haarlem, wat verhaaltjes over en weer.Zij wezen mij op een camping 10 km verderoplangs de route en daar it ik nu. Een oude eenvoudige camping met de bbijzonderheid dat je tent onder een afdak staat.
Op een betonnen plaat. Lijkt mij wel hard, met een matrasje moet het wel lukken.
Onderweg op de route raakte ik op een parcour dat was afgezet voor van die ligracefietsen met gehandicapten. Blijkt de nationale races te zijn. Een fransman verwees mij naar de kant want ze kwamen er aan.En ja hoor met een geweldige snelheid reden ze voorbij. Zelf benik ook door de finish gereden, daar waren ook wat tentjes met o.a. prachtige oude fietsen.
Kortom en hele mooie rit van 90 km. Morgen ga ik richting Tours.
Groeitjes uit Veigne.

1. Marja:
    9 juni 2018
    Hoi Bart, mooi verhaal weer! Wat een gave fietsen zeg. Wij genieten van de verhalen en de mooie foto's. Hopelijk blijft het mooi weer! Succes weer morgen! Liefs!
  2. Philip:
    9 juni 2018
    Ha Bart, mooi plekje onder een afdak.
    Weer 90 KM gefietst, je bent al een aardig stuk op weg. We hebben de kaart op tafel liggen, zo kunnen we je goed volgen.
    Succes weer.morgen.
    Catharina
  3. Coby en Hans.:
    Hallo Bart,
    Weer 90 km. op je vrije dag! Bedankt voor de mooie foto's onderweg.
    Morgen hopelijk weer de wind mee!
  4. Jan wiltjer:
    9 juni 2018
    Hallo Bart. Wat weer een mooi stel foto,s. Je bent mooi opgeschoten vandaag. Hopelijk morgen weer goede condities. Jan.
  5. Joke Kerkdijk:
    Ha broer Bart,
    Je klinkt heel positief ondanks het monotone gekoer van de duiven...
    Zelfs de franse duiven kunnen dat niet anders 🤣
    Je hebt weer heel wat kilometertjes gefietst vandaag en zo te merken en te zien een leuke en mooie dag gehad!
    Heel bijzonder je tent onder dat afdak, wel fijn als het regent lijkt me.
    Je ligt in ieder geval wel vlak op die betonnen vloer.....
    Ik wens je een zonnige zondag morgen met veel klokkengelui en fietsplezier.
    Bonne route.
    Joke
  6. Ingrid Potharst:
    Ha Bart.
    Wat een bijzondere dag weer.
    Heel leuk om te lezen en te zien.
    Fijn om te weten hoe het met je gaat.
    Dankjewel!
    Ingrid.
  7. Jan:
    Hallo Bart
    Even een reactie uit Delft. We hebben bewondering voor je dat je weer een nieuw fietsavontuur bent aangegaan. Aan de hand van de foto's kunnen we zien in welke omgeving je fietst. We hopen dat het weer je verder goed gezind blijft. want vooral min de regen fietsen lijkt ons geen pretje. Ook al is je laatste campingplaats wel een luxe met afdak.
    Succes verder met jen fietstocht

Betty en Jan