Van Lachelle naar Seraucourt-le-Grand

15 juni 2018 - Seraucourt-le-Grand, Frankrijk

Gisteravond nog even de luikjes dicht gedaan van mijn verblijf en toen naar het stapelbed.Gelukkig zijn er geen pelgrims meer gekomen.Met 4 gasten in dit onderkomen lijkt het me wel erg krap en benauwd.Goed fietsweer, zonnetje en niet te warm.
Op weg naar Compiegne. Mooi fietspad loopt er naar en vanuit de stad. Veel bruggen over de rivier de Oise.Erg druk,ochtendspits, maar goed doorheen gekomen. Op een kaarsrecht ,kilometers lang fietspad liep een oude dame met stok. Ze vroeg waar ik naar toe ging, zei dat Santiago de andere kant op was. Maar toen ik zei dat dat niet de bedoeling was wenste ze mij een goede reis. Toen ik weer op de fiets zat vroeg ik me af waarom zij daar wandelde met kilometers voor en achter haar.
Het waren weer grote landbouw gebieden en de gebruikelijke dorpjes,
Onderweg 2 Belgische Santiago fietsers die mij de camping adviseerde waar ik nu zit. Even later kwam er een Canadese fietster aan die via Londen naar Rome fietste.Hele verhalen had ze en er kwam geen eind aan.Nu net nog een Belgische jongen, 3 dagen onderweg, op weg naar Santiago.
Een mooie fietsdag eindigde op een fraaie camping vol met Engelse camper.
Groetjes
Bart

1. Joke Kerkdijk:
    15 juni 2018
    Dat klinkt weer zeer positief!
    Dat lieve, oude vrouwtje heeft vast op jou staan wachten om je te ontmoeten op die weg.
    Misschien ontsnapt uit een bejaardentehuis ergens langs de weg? Je zal het nooit te weten komen....maar ....ze weet wel de weg dus ze komt net als jij ook weer goed thuis!
    Heerlijk die tevreden kop van de poes naast een spaarvarken wachtend op nieuwe campinggasten. Goed teken van rust.
    De tent ziet er zeer uitnodigend uit om heerlijk te slapen in de vrije natuur....dus bonsoir, bonnenuit en voor morgen wederom een bonneroute en geniet van de vrijheid op de biciclette!!!
    Daaaaaag!!!!
  2. Coby en Hans.:
    15 juni 2018
    Hallo Bart, zo te zien ga je richting Bergen. Een mooie stad waar ik -tig keer in een hotel zat als we bij de glasfabriek in Ghlin waren als ze Olvaritpotjes voor Nutricia produceerden. (jaren '70 vorige eeuw)
    Je schiet al aardig op! Hou je morgen of Zondag nog een rustdag?
  3. Jan wiltjer:
    15 juni 2018
    Hoi Bart. Je beleeft zo wel het een en ander. Dat is het mooie met al die onverwachte ontmoetingen.Dat was weer een mooie serie foto,s , dank daarvoor. goede reis morgen. Jan
  4. Huib:
    16 juni 2018
    Leuke foto's Bart.
  5. Hans Smit:
    16 juni 2018
    Hallo Bart , weer een mooi verhaal en prachtige foto's. Misschien was het vrouwtje onderweg naat Santiago en was ze achterop gesprongen als jij ook die kant op had gemoeten. Had ze pech ! Hopelijk blijft het nu mooi weer. Groeten en succes