Van St.Jean-d'Angely naar St.Sauvant

7 juni 2018 - Lusignan, Frankrijk

Dat was een heerlijk nachtje met een heerlijk ontbijtje.Goed uitgerust op de Koga. De eerste uren af en toe wat dreigend maar uiteindelijk goed fietsweer met meestal wat zijwind mee. Doorzet glooiende mooie landschap. Soms door een kilometers lang bos en dan weer door eindeloze koren,mais, en nog andere gewassen. Bij een akker stak een slang van zeker een meter kronkelend de weg over. Over dit soort wegen scheuren de fransen hard maar altijd rekening houdend voor fietsers, gelukkig.
Sommige kleine dorpjes hebben tegenwoordig een stokbrood automaat! Na ca 90km gaf ik de Garmin opdracht een camping te zoeken en ik zit nu op een schitterende camping. Een stel vroeg of ik koud pilsje wilde. En st was nou net waar ik behoefte aan had, heerlijk.Nog net met een Engelse motorrijder gesproken, hij heeft een Triumph en gaat naar de Riviera waar zij vrouw op vakantie is Dagelijks rijdt hij 350km. Maar hij heeft bewondering voor een fietser.
Morgen loopt de route door Poitiers en wordt het wat minder glooiend denk ik.
Groetjes vanuit een mooi liggende camping,
Bart Nu 600 km gefietst.

1. Marja:
    7 juni 2018
    Hoi Bart, alles goed met jou? Het ziet er allemaal zo goed uit! Ben wel een beetje
    Jaloers hoor maar nog 5 weken dan gaan we weer gezamenlijk fietsen en ik hoop dat je dan nog energie hebt😀 veel plezier weer morgen en hopen op goed weer.xx
  2. Joke Kerkdijk:
    7 juni 2018
    Dat klinkt als een hele fijne dag met veel fietsplezier!
    Leuk dat je onderweg reizigers tegenkomt uit verschillende windrichtingen en reisdoelen.
    Op de foto' s te zien kwam de zon je tenslotte tegemoet en vergezelde je op de camping bij het koude bier!
    Fijne avond en voor morgen.....bonne route. Dag, Bart!
    Joke en Roelof
  3. Helle en Frank:
    7 juni 2018
    Hoi Bart , we zijn weer terug van vakantie en hebben het fijn gehad. We hebben het allemaal gelezen en hebben bewondering voor je. Veel plezier groetjes Frank en Helle
  4. Rob en Wil:
    7 juni 2018
    Hoi Bart, wat een mooie plaatjes, echt genieten hoor. Zou toch s,nachts de rits van je tentje maar goed dicht doen want SLANGEN!!!!!!!
    Gr.Rob&Wil
  5. Truus:
    7 juni 2018
    Ha Bart. De witte papaver die jij fotografeerde kan jij misschien wel gebruiken als je er even doorheen zit!😏. Een beetje opium op zijn tijd... Je komt het zaad van de blauwe papaver tegen op een maanzaadbol ( van bakker Bart ). Wat toch een mooi land dat Frankrijk...en de foto’s die jij stuurt zijn ook prachtig. Leuk die contacten onderweg.
    Geniet er van en vannacht weer in je vertrouwde tent energie bijtanken voor morgen. Succes!
  6. Jan wiltjer:
    7 juni 2018
    Dit was dus een goede dag. 600 km weg getrapt dat doe ik je niet na..Dank voor de foto,s. Groeten Jan.
  7. Coby en Hans.:
    7 juni 2018
    Hallo Bart, gelukkig had je vandaag de weergoden mee, dus er waren prachtige foto's plus een hoop kilometers. Waar zie een wegwijzer naar de stokbroden? Echt leuk om dat vast te leggen. Je hebt de Engelsman met de Triumph toch wel verteld dat je broer ook op een Triumph rijdt en Zuid-Holland onveilig maakt?
  8. Ineke:
    8 juni 2018
    Wat en heerlijk land toch. Die camping ziet er ook niet gek uit. Rustig? We wensen je weer een goede fietsdag vandaag. Evert en Ineke
  9. Mary:
    8 juni 2018
    Hoi Bart, Je bent weer goed bezig. Alweer 600 km gefietst. Ik doe het niet na. Petje af.
    Fijne avond en morgen weer veel fietsplezier.