Dag 11 Grainau < Telfs ( Oostenrijk )

25 juni 2015 - Telfs, Oostenrijk

Vandaag staat een zware etappe op het schema. Richting Garmisch-Partenkirchen gaat het van 700 naar 1250 meter. Continu klimmen dus.Het was best zwaar af en toe maar ook heel mooi. De tocht was 60 km  lang met aan het eind een kilometers lange afdaling naar het Inndal.Met een maximale snelheid van 50,3 km, maar meestal ca 30 km, dat in verband met de veiligheid.Met 3 tussenstops, om de velgen en remblokjes te late afkoelen.Tijdens zo'n pauze stopte er een oude Oostenrijker met een nog oudere racefiets en vroeg of ik pech had, aardig toch.De autobestuurders houden heel goed rekening met de fietsers.Motorrijders wat minder, die scheuren met zeer hoge snelheid langs je. De tocht was mooi,zwaar,dus heb ik maar een hotelkamer genomen, kan ik gelijk alle electronica, telefoon, tablet , gps,camera en het belangrijkste, mijzelf weer opladen voor de dag van morgen,

Liefst en groetjes uit Telfs, Hotel TirolerHof.

Bart.

1. Philip:
    25 juni 2015
    Zo dat klinkt inderdaad als een zware dag. Alleen die afdaling zie ik ook wel zitten. Fijn dat het verder goed gaat en voor morgen alvast weer succes gewenst. Groetjes Catharina
  2. Linda:
    Wat een mooie uitzichten!! Zet m op!! X
  3. Jessica:
    25 juni 2015
    Sjonge...wat een conditie Bart! Knap hoor. Jij hebt wel een hotelkamer verdiend!
    Mooie foto's ook steeds.
    Geweldige ervaring tot dusver lijkt mij...ga zo door!!
    Liefs van een trotse schoondochter, X
  4. Ans:
    25 juni 2015
    Wat fijn dat het allemaal goed gaat, je maakt mooie foto's en zo krijgen wij toch een beetje mee hoe de rit gaat.
    Lekker slapen straks en morgen weer een fijne dag.
    Liefs ans xxxx
  5. Mary:
    25 juni 2015
    Wow Bart wat een klim. Knap hoor. Hele mooie foto's en weer een goed verhaal. Erg leuk. Je hebt gelijk dat je weer lekker in een hotel slaapt.
    Groetjes en morgen weer fit op de fiets
    Mary en natuurlijk ook de groeten van Alex
  6. Philip:
    50 km zijn wel hoge snelheden ff leuk natuurlijk
    Ik wacht nog op een foto in vol ornaat pak helm etc met een schone Oostenrijkse naast je zijde?
  7. Truus:
    25 juni 2015
    Hoi Bart. Ik kan me die automobilisten heel goed voorstellen; vandaag met Rob en Gerard naar de top van de Mont Ventoux gereden. Zeker 75 wielrenners ingehaald. Soms erg gegrinnikt: fietst een te corpulente 50er naar boven,( wij passeerden hem al, staand, cap af en radeloos) staat halverwege de corpulente familie klaar met vocht en bananen! Boven worden ze opgewacht met tientallen camera's. Lijkt wel Santiago! Bart, je doet het goed, maar nu komen de alpen! Op weg naar Venetie. toi, toi, toi. sterkte, Truus en rob
  8. Joke Kerkdijk:
    25 juni 2015
    Groeten en een prettige dag morgen
  9. Marja:
    26 juni 2015
    Jeetje Bart ik vind het knap hoor. Wat een mooie foto's. Veel plezier vandaag en ben benieuwd waar je vandaag aankomt. Groetjes en x Marja