Dag 16 Auer < Caldonazzo

30 juni 2015 - Calceranica Al Lago, Italië

Na een hele goede nachtrust, rustig opgestaan,tentje etc. Ingepakt, nog even een warme douche voor de rug, afrekenen en weer opweg. Het was een warme en schitterende tocht, nog steeds in het dal van de Aldige.Ook schijn ik nu het duitstalige gebied te hebben verlaten.Dus nu alles in het Italiaans. In Trento stap ik over op de Venetië route.Die is in het begin heel pittig en gezien de temperatuur heb ik besloten maar in Trento  de trein te nemen naar Pergine Valsugana.Eerst even het station verkend en toen met   mijn beste Italiaans, alleen de bestemming gelukkig, een kaartje gekocht. De trein stond al klaar, maar dan de trein in. Tassen moesten eraf en in de trein was nog een trapje , waar ik samen met de conducteur de fiets nog op moest krijgen.Ook moest de fiets nog opgehangen worden.Een rit van 45 minuten. En dan weer alles eruit, dat ging goed, tassen weer aan de fiets om naar de lift te gaan, past de fiets niet in de lift.Tassen eraf, fiets via de trap, tassen via de lift en alles weer in orde maken om de rit te vervolgen. En dat alles bij ruim 30 graden.Toch ben ik blij dat ik dit stuk met de trein gedaan hebt, zeker op het heetst van de dag.Zit nu op een camping aan het meer en er staan een aantal Nederlanders die me doet denken aan het tv programma " We zij er bijna ". Heb net mijn  tabletje opgeladen bij een van dat groepje.Lasagna gegeten met een heerlijk biertje.Nog even langs het meer gelopen en denk dat ik vroeg in de slaapzak kruipt, morgen zien we weer verder,

Lieve groeten aan iedereen

Bart.

1. Joke Kerkdijk:
    30 juni 2015
    Je hebt gelijk om het even wat rustiger aan te doen, Bart. Zo te horen wel een vriendelijke, behulpzame Italiaanse conducteur voor vanavond en morgen er weer fris tegenaan!!!!!
  2. Joke Kerkdijk:
    30 juni 2015
    Welterusten bedoelde ik voor vanavond☺
  3. Huib:
    1 juli 2015
    Jeetje, wat een gedoe.Gelukkig ben je niet voor een gat te vangen, zelfs niet door een Italiaans gat. No problemo. Zet hem nog even op dat laatste stuk. Groet, Huib.
  4. Philip:
    1 juli 2015
    Ha die Bart. Leuk verhaal heb je weer geschreven. Zag het helemaal voor me. Wat een toestand en gesjouw met die tassen. Zo maak je wel alle dagen iets mee. Groetjes Catharina
  5. Philip:
    1 juli 2015
    Zo Bart hebben we weer een beetje goede indruk van de italianen en berg op met deze temperaturen is niet zo prettig
    Je gaat lekker zo te horen zonder al te veel pijntjes hoop ik!,