Dag13 Ried < Burgeis ( Italië )

27 juni 2015 - Burgeis, Italië

Het voordeel van een camping is dat je in de natuur zit, goedkoop is en makkelijk contact hebt met belangstellenden.Nadeel is dat het wat meer tijd kost , tent drogen,inpakken,douchemuntjes.Heb me net uitgekleed zie ik de automaat hangen voor die muntjes.Muntje lag nog in de tent, dus weer wat aan en dan,na een dag zo'n heerlijke douche. Rumoerig was het de afgelopen nacht, er waren een groepje duitse motorrijders neer gestreken en na het uitgaan in het dorp kwamen ze luidruchtig midden in de nacht de camping op. Slecht geslapen en dat voor de zwaarste etappe. Na een stroef begin gingen de benen al weer aardig rond.Op weg naar de Reschenpas een klim van 1520 mtr. Voor het klimmer heb je, om er in te komen, 11 km valsplat met af en toe een hellinkje .Je passeert nog even de Zwitserse grens om vervolgens via 11 haarspeldbochten naar Nauders te klimmen. Erg zwaar maar het is gelukt. De planing was een camping, maar de lucht betrok, ging hard waaien, wat spetters, dus toch maar een hotelkamer.Een pilsje die mijn benen nog zwaarder maakte. Een heerlijke douche, zonder muntje, en je bent bijna weer de oude.Kortom een moeilijke etappe, mooie vergezichten, en in het vooruitzicht een lange afdaling morgen. Mijn ogen worden al zwaar en ik kap er nu mee,

Liefst aan alle volgens maar vooral aan Ans die het toch maar goed vond om deze tocht te ondernemen,

Sporthotel St.Michael

Bart.

1. Joke Kerkdijk:
    27 juni 2015
    Waarschijnlijk lig je al op een oor en Roelof en ik hebben genoten van je verhaal vooral omdat het zo eerlijk en puur is en we het daarom zo goed kunnen voorstellen. Je bent dicht bij het doel. Geniet ervan en ook van de vrijheid want is het niet zo dat elkaar de vrijheid geven dat juist gelukkig met elkaar zijn is. Liefs van Roelof en Joke
  2. Philip:
    28 juni 2015
    Ha Bart, Leuk verhaal weer. Vooral over het muntje, ik denk voor iedereen die wel een gekampeerd heeft heel herkenbaar.
    Dat is inderdaad een nadeel van kamperen dat het zo rumoerig kan zijn. Groot gelijk dat regelmatig lekker een hotel zoekt.
    Nog even volhouden. Lieve groeten Catharina
  3. Helle en Frank:
    28 juni 2015
    Hallo Bart, nog even doorbijten en je hebt je doel bereikt. Doe voorzichtig en we zien je volgende week weer terug. Groetjes Frank en Helle
  4. Marja:
    28 juni 2015
    Hallo zwagertje , mooie foto's en een mooi verhaal.
    .Wanneer denk je in Venetië te zijn? Vergeet niet daar lekker rond te kijken want Venetië is super mooi! Je komt al aardig in de buurt dus nog veel plezier! Liefs Marja
  5. Jan wiltjer:
    28 juni 2015
    Beste Bart. Wij hebben met bewondering elke dag jouw reis gevolgd, met alle mooie en minder mooie momenten. Met respect voor je inspanning. Goede reis verder en tot lees. Jan en Lies.
  6. Hans Smit:
    28 juni 2015
    Hallo Bart , tijdens onze vakantie niet kunnen lezen en reageren omdat mijn mail geblokkeerd was door microsoft, wegens een dubieuse inlog.Nu weer thuis alles weer gelezen en ik moet zeggen , dat aan jouw een collumschrijver verloren is gegaan! Prachtige verhalen en omschrijvingen van de omgeving ! Nogmaals petje af dat je dit avontuur op je eentje durft aan te gaan. Heel veel succes voor de laatste etappes en groeten van Agnes .