Van Charmes naar Corre.

28 juni 2017 - Corre, Frankrijk

Eindelijk weer wifi, dan wel bij een Chambres d‘Hotes.Het kan zijn dat de verslagjes  en fotos niet op datum en lokatie staan. Dat komt door het ontbreken van wifi.

Vandaag 28/6 na een nacht met regen, dus natte tent inpakken en wegwezen , na uit gezwaaid te zijn door de buurtjes uit Beuningen . Het beloofde een lange dag te worden gezien het traject met vele % stijging.Dus heb ik ook wat gelopen. Dat is voor mij minder zwaar dan op de fiets te blijven zitten. Door talloze dorpjes met ieder zijn Mairie en kerkje. Maar voor wie zijn die bedoeld, het lijkt uitgestorven. Bij een akker zag ik een ree tussen het gewas liggen, toen die mij zag kroop hij met alleen zijn voorpootjes weg. Waarschijnlijk aangereden.Het doel was vandaag een camping in Darney maar dat zag er niet uit en ook geen wifi, dus dan maar verder tot de B&B waar ik nu zit. Gelukkig net op tijd want er brak een hevig onweer uit. Verschillende fietsers ben ik tegen gekomen die de route andersom fietsen, Rond een uur of 14.00 moest ik wat eten maar natuurlijk alles dicht Totdat ik bij een soort tehuis kwam waar je zo de keuken in kon kijken, dus dat deed ik en jawel hoor, ze waren net gesloten maar ze regelde wel wat.Een vol bord met koud eten(zie foto) ,2 grote stukken vlees heb ik laten liggen de rest ging op. Het motortje kon weer vooruit. Tot bij een dorpshotel, complet. 500 meter verder was de B&B , aanbellen, niemand, verder lopend op het erf hoorde ik lawaai, hallo op zijn frans. In de oude schuur kwam een mooie dame, door de warmte weinig aan hebbend  op mij af. Ze was bezig met nog een kamer te creëren in een oude schuur.Ze bood me gelijk een biertje aan en een kamer. Heb wat gegeten en verlang nu naar bed, morgen verder.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joke Kerkdijk:
    Nou , daar kan Ans het weer mee doen.......☺☺☺☺
    Welterusten!!
    Joke &Roelof
  2. Hans Smit:
    29 juni 2017
    Hallo Bart, dat verlangen naar bed had hoop ik niets met die mooie dame te maken ?
    Groetjes Hans.
  3. Mary:
    29 juni 2017
    Hoi Bart je hebt wel wat tegenslag gehad gisteren maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door de mooie dame.
    Succes en hoop dat het droog blijft vandaag
    Mary
  4. Truus:
    29 juni 2017
    Ha Bart. Goed bezig hoor! Laat iedereen maar fantaseren over mooie dames; na een bord koud eten wil je toch zeker een warm bed! ivm Daphne`s huwelijk heb ik even minder gelegenheid te reageren, maar ik blijf je volgen hoor! Succes verder op avontuur naar het zuiden. Fiets ze!
  5. Mels en Gerrie:
    29 juni 2017
    Hoi Bart, we hoorden van je vrouw Ans van deze fietstocht van je.
    Wij gaan ook wel naar Z-Frankrijk, maar dan met de auto en de fietsen achterop!
    We fietsen graag maar dit gaat ons te ver.(letterlijk en figuurlijk)
    Een hele prestatie hoor en we zullen je blijven volgen, heel veel succes.
  6. Marja:
    29 juni 2017
    Hoi Bart, hoe gaat het? Leuk om je verhalen te lezen. Vandaag ben je al weer een week onderweg. Gaat snel hè? Volgens mij heb je het weer prima! Goede reis verder!
  7. Jan wiltjer:
    30 juni 2017
    Linke soep hoor.succes verder.