Van Sao naar Valreas

8 juli 2017 - Valréas, Frankrijk

Redelijk geslapen , zeer warme nacht,s‘avonds wat rumoerig doordat er, en dat zag ik pas in de ochtend,een groep bergwandelaars zicb hadden geinstalleerd. Ze lagen in de openlucht te slapen.Eentje was, toen ik mijn tent aan het inpakken was al aan het badderen in het naast gelegen beekje. Er stond een stevige rit op het programma dus om 7 uur zat ik alweer op de koga.Nog koel wat bewolkt begon ik aan de klus.En het was erg pittig. Fietsen, rusten en lopen om bovenste komen.En dan beloond worden met een lange afdaling, heerlijk en mooi . Maar opletten voor het losse grit. In het mooie Taulignan wat rond gelopen, colaatje gedronken en weer verder in het steeds heter wordende weer.Na ca. 45 km was de energie op,gelukkig bij de camping in .Na wat bijgekomen te zijn arriveerde nog een fietser, Jos uit groningen.Een als Erik de Noorman uitziende man.Hij fietste de andere kant op maar had er al 2500 km opzitten.Via via , weet het niet precies meer.Hij had een sabbattical time opgenomen.Biertje gedronken en leuk gepraat. Op de camping is het druk, weekend en de vakanties zijn denk ik begonnen.
Zit nu op een terras met watersproeikoeling.
Er komen nu geen noemenswaardige beklimmingen meer zodat ik ook qua tijd rustig verder kan fietsen.
Tot morgen.
Bart

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Eric kerkdijk:
    8 juli 2017
    dat klinkt een stuk actiever dan mijn dag. ik ben met de boys naar de bios (cars 3) geweest. het schiet op! geniet van de mooie omgeving en gewoon van du moment.

groetjes
  2. Marja:
    8 juli 2017
    Hoi Bart, toch gezellig dat er regelmatig iemand is om een biertje mee te drinken. Het schiet al lekker op hè? Nog even volhouden! Veel plezier! Xx marja.
  3. Joke Kerkdijk:
    8 juli 2017
    Hallo Bart, hier zijn we weer.
    Weer plus 45 kilometer erbij! En dat in de hitte. Je gaat dus niet de Mont Ventoux nog even op:-)????
    We hebben vaak in de Drome Provençale gekampeerd.
    De vin rouge is er ook erg lekker, Côtes du Rhône.....
    Veel plezier morgen!
    Groeten van Joke en Roelof
  4. Jan wiltjer:
    9 juli 2017
    Dat was een pittig dagje. Zo te lezen heb je het zwaarste gehad. Succec verder. Jan/lies.
  5. Jos Halman, alias Eric de Noorman haha:
    9 juli 2017
    Hoi Bart, ik vond het ook erg gezellig om een biertje met je te drinken..! Gezellig.
  6. Joke:
    Leuk verhaal Bart!!!