Van Valreas naar Orange

9 juli 2017 - Orange, Frankrijk

Gisteravond in Valreas wat wezen eten met Jos, en daar kwam nog een stel aan van de camping, dus met z'n vieren gezellig wat gegeten..Het waren ervaren fietsers maar ze hadden een probleem met gebroken spaken  en de fietsemaker kon pas na het weekend iets betekenen,echter twijfelde ze aan de vakkundigheid van de man.Met die problemen konden wij niets betekenen en ik ben benieuwd wat de beslissing is geworden, naar huis met de trein of naar huis fietsen.

Vanochtend regendruppels op de tent, meestal lijkt het erger dan dat het is, opstaan en het stelde niets voor. Rustig alles ingepakt en samen met Jos nog wat gegeten met een lekker kopje thee erbij, We hebben elkaar een goede en veilige reis gewenst en daar ging Jos, een uniek figuur.

Het was goed fietsweer , nog koel,soms wat nattigheid maar niet de moeite om regenkleding aan te trekken. De eerste stop was weer bij zo'n echt frans barretje, een aantal mannen luid pratend en drinkend en alle in een makkelijke outfit

Op weg 2 ontmoetingen, de eerste was een oude franse wielrenner die op een hele mooie racefiets fietste.Zeker 80 jaren oud, hij gaf me een hand en wat ik begreep had hij bewondering voor me dat ik helemaal uit ollanda kwam.Hij wenste mij een een goede reis. Bij een stop, even een banaantje, st drinken en de route bekijken kwam een nederlands stel langs en stopte, ze waren de weg kwijt.Hij met een hele summiere beschrijving van de route.Ze hadden een bruggetje gemist en die stond wel in de beschrijving,Het was zo'n reis waarbij de bagage van camping naar camping gebracht werd.Geen kaart bij zich.Met behulp van mijn kaart en de GPS heb ik ze de goede kant opgestuurd, naar Chateauneuf-du-Pape via Orange.Opgelucht gingen ze verder na vele bedankjes.

Nu zit ik op een camping bij Orange. Na het opzetten vande tent en een heerlijke douche ben ik naar de stad gefietst. Een prachtige oude stad met zeer oude kolossale gebouwen en veel toerisme.

Morgen naar Avignon, als ik een plekje kan vinden op een van de campings. Er is daar een grote manifestatie en het schijnt er bomvol te zitten. Ik zie wel waar ik terecht in.

Tot morgen,

Bart

1. Joke Kerkdijk:
    10 juli 2017
    Weer een stukje verder, Bart.
    Leuke foto's en tekst. Je klinkt heel relaxed☺.
    Het goede Franse landleven.
    Veel plezier maandag!!!
    Joke en Roelof
  2. Marja:
    10 juli 2017
    Hoi Bart, mooi verhaal weer. Je bent al met je laatste week fietsen bezig, gaat best wel snel. Nog even flink genieten en succes!
  3. Hans Smit:
    10 juli 2017
    Hallo Bart, wat ga je goed. Erg leuke verhalen en mooie foto's !
    Prachtige stad is Avignon , maar normaal al heel veel touristen dus met zo'n evenement zal het inderdaad wel heel druk zijn. Geniet er van veel succes voor de laatste kilometers deze week. Groeten van Agnes.
    Hans.
  4. Irene:
    Leuke verhalen hoor Bart! Mis nog wel de selfies
  5. Hans Smit:
    10 juli 2017
    Een selvie zou inderdaad wel leuk zijn, kijken of je na deze inspannende weken ook al een beetje op Eric de Noorman bent gaan lijken !
  6. Hans Smit:
    10 juli 2017
    Stom zie dat ik selfie met een v heb geschreven. Zwaar weekend gehad !
  7. Mary:
    10 juli 2017
    Weer leuke verhalen Bart en mooie foto's.
    Je maakt nog eens wat mee.
    Nog veel fietsplezier de laatste week.
    Groetjes
    Mary
  8. Fred en Els:
    Ha Bart,
    Met veel plezier lezen we je mooie verhalen en kijken je prachtige foto's. Je beleeft wel mooie dingen en ontmoet bijzondere mensen, prachtig. Vandaag ben je in Avignon, campings te over hoor. Maar neem de tijd voor deze Pausenstad. Bart, succes met de rest van de rit. Je verdient nu al een pluim. Lieve groet.
  9. Philip:
    Ha Bart.
    Mooi verhaal weer en leuk al die mensen die je ontmoet . Een foto van jezelf zou wel leuk zijn Bart voor het geval we je zondag niet herkennen
    Groetjes Catharina
  10. Truus:
    10 juli 2017
    Bart, vandaag 10 juli een selfie maken op de oude brug van Avignon! Sur le pont d`Avignon! én een dansje maken ( on y danse ). Alle gekheid op een stokje: je doet het goed en Arles lonkt! Groetjes, Truus
  11. Joke:
    10 juli 2017
    Nou hartstikke leuk hoor wat je allemaal mee maakt he, je hebt wel echt naar je zin
    Veel plezier weer morgen!!!
  12. Ingrid Potharst:
    Bonjour!
    Eindelijk weer een berichtje van ons!
    Ook wij hebben gefietst.....op Terschelling wat dagen. Zere billen vd huurfiets en als we omhoog gingen op zo'n duinpad, mochten we niet klagen van onszelf, want we hadden jou als voorbeeld. Hebben dus ontzettend veel aan je gedacht hihi!
    Het is echt leuk om je bij te houden (niet op de fiets dus). Je kunt je belevenissen geestig beschrijven en ook je vertelsels bij de foto's zijn erg leuk. Bedankt daarvoor; leren we je weer een beetje meer kennen.
    Mooie dromen vannacht!
    Liefs van Cees & Ingrid
  13. Ineke:
    10 juli 2017
    Wat ga je goed Bart. Ik hoorde vandaag van Ans dat je tijd genoeg hebt en redelijk rustig aan kan doen. 's Middags lekker ontspannen. Geniet nog van deze laatste dagen.
    Ineke