Van Marnay naar Poligny

1 juli 2017 - Poligny, Frankrijk

Ondanks het gefeest met rampestamp muziek van het kanokamp heb ik goed geslapen tot een uur of 6. Het is tijd om op te staan en om 7.15 uur zat ik op de fiets. Regenachtig weer, maar ja, het is niet anders.In de ochtenduren viel het nog mee, s‘middags was het takkeweer. Toch was het een mooie rit, afwisselend en ook door mooie bossen. Het maakt eigenlijk niet zo veel uit, of je nu nat wordt van het warme weer of de regen maar de voorkeur gaat toch uit naar droog weer. Mijn schoenen zijn doornat, ondanks de overschoenen.Nu probeer ik ze in combi te drogen, wel gecontroleerd natuurlijk.Heb toch nog een huisje weten te bemachtigen gelukkig. Een tent opzetten in de regen, alles klam is toch niet ideaal.De super had lasagne voor de magnetron en dat is best te eten.(als je honger hebt).

Morgen een zware rit voor de boeg met een stijging van 6% over 4300 meter. Dus op tijd rusten, morgen zien we wel weer.

Groeten uit de Jura

1. Ineke:
    1 juli 2017
    Jammer dat het weer niet mee zit Bart.
    Wat een grappige huisjes kom je toch tegen!
    Slaap lekker, rust uit, morgen gezond weer op. Succes hoor.
    Groeten van Evert en Ineke.
  2. Marja:
    1 juli 2017
    Lekker gebakje Bart! Heb je vast verdiend!
    Jammer dat het weer niet echt meezit. Als het zonnetje schijnt ziet alles er mooier uit. Hier is het weer ook niet geweldig helaas
    Vandaag verjaardag van Evi gevierd en dat was gezellig. Veel plezier weer morgen en ben dan weer benieuwd naar je verhaal.
    Xx marja
  3. Cees & Marja:
    1 juli 2017
    Dit is een beetje afzien Bart, jammer van de regen. Maar dit zijn mooie verhalen voor later, als alles van een leien dakje gaat ben je het sneller vergeten. Het is een mooi gebied waar je nu doorheen fietst, wij hebben daar veel met de motor gereden. Nog veel plezier en mooi weer. Groeten vanuit de Diamant
  4. Eric Kerkdijk:
    1 juli 2017
    sja de jura, helaas weten we uit ervaring dat het daar goed kan regenen. daarom is het er zo mooi groen ;) even volhouden en dan komt er goed weer aan! zet hem op! groetjes van ons
  5. Joke Kerkdijk:
    1 juli 2017
    Na regen komt zonneschijn........morgen misschien? In ieder geval een comfortabel uitziend droog bed☺.
    Vast een goede nachtrust en morgen gezond weer op.
    Sterkte met de rit!!
    Groeten van Joke en Roelof vanuit een warm Benicassim.
  6. Jessica:
    2 juli 2017
    Hoi lieve opa, ik vind het ook vervelend dat het zo regent bij jou want dan glibberen je voeten snel van de pedalen. Ik hoop dat het zonnetje komt en dat je lekker een ijsje kan eten. Doeidoei opa! Succes met fietsen nog!
  7. Jan wiltjer:
    3 juli 2017
    Dat zijn veel ondersteunende reacties. Goede reis verder met veel zon en weinig regen. Groeten van ons vanuit een winderig Bedum. jan en lies.(ja ja ze is weer thuis).