van Poligni naar Thoirette

2 juli 2017 - Matafelon-Granges, Frankrijk

Om 6 uur was het opstaan ,het zag er somber uit, mistig en kil. Gisteravond nog even een praatje gemaakt met een stel campers, ze hadden een grote camper.De vrouw was ook een fietster en had verschillende tochten gemaakt, alleen want haar man hield er niet van, dat was een wielrenner. Ze wenste me een goede reis, het wordt steeds mooier.De eerste 10 kilometer was zwoegen.In de mist door de bossen. Gelukkig knapte het weer op , vrijwel geen wind ! Onderweg bij een mooi uitzicht kreeg ik een kopje koffie aangeboden, met cake, van een groepje motorrijders. Onderweg nog een grazende das gezien.Schitterende tocht langs de Barrage de Vouglans. Het plan was te stoppen bij een camping in Condes maar die viel een beetje tegen. Dan maar verder naar Thoirette, dat heb ik geweten, Hij lag 3 km van de route, maar wel 3km klimmen langs een drukke weg met veel bochten, gevaarlijk.Morgen gaat dat als een speer naar beneden. Maar eerst tentje opgezet, wasje en douchje, wat gegeten op de camping, was best lekker en ga zo lekker slapen,
De rit was tot. 90 km.
Tot morgen.

1. Marja:
    2 juli 2017
    Hoi Bart, wat ben je al ver gekomen zeg! Kijk je morgen uit met de afdaling. Veel plezier morgen en slaap lekker vannacht!
    Liefs marja.
  2. Philip:
    2 juli 2017
    Zo Bart, dat klinkt goed. Eindelijk minder wind. Wel leuk dat je regelmatig even contact hebt , gezellig even een praatje.
    Succes weer.morgen.
    Groeten Catharina
  3. Joke Kerkdijk:
    2 juli 2017
    Geweldig! Zo te merken bestaan er nog een hoop aardige mensen!!!!!
    Wie goed doet goed ontmoet!!! Leuk Bart.
    Veel succes morgen. Liefs van ons.
    Joke en Roelof
  4. Coby en Hans.:
    2 juli 2017
    Arles komt steeds dichterbij, Bart. Mooi van die motorrijders om je wat extra calorieën te geven. Die zwart/groene fiets is zeker een eigen bouwsel.
    Groetjes en sterkte verder met je tocht!
    C&H.
  5. Ingrid Potharst:
    3 juli 2017
    Een heerlijke dag gehad zo te lezen.
    Het is je van harte gegund Bart!
    Heb als tiener gekampeerd aan het meer van Matafelon en allerlei herinneringen kwamen weer terug. Bedankt daar voor en ook dank voor je verhalen en leuke foto's.
    Het leest weg al een dagelijkse feuilleton.
    Goede nacht en fijne dag gewenst!
    Lieve groet, Ingrid.
  6. Ineke:
    3 juli 2017
    Als ik dit schrijf heb je de afdaling al achter de rug. En hopelijk is het goed gegaan. Dat maakt zo'n tocht toch wel spannender.
    We lezen het vanavond wel.
    Ineke
  7. Hans Smit:
    3 juli 2017
    Hallo Bart, weer mooie foto's gezien. Alleen de mooie slak is eigenlijk niet van toepassing.
    Beter een foto van een haas of een hazewindhond geplaatst gezien de snelheid waarmee jij je verplaatst. Petje af. Waarschijnlijk heb je vanaf nu meer geluk met het weer en kun je weer vaker in je tentje slapen en niet meer zoals die slak in een huisje. Groet .Hans
  8. Mary:
    3 juli 2017
    Hi Bart leuk hoor al die contacten onderweg. Zo zie je maar dat er nog genoeg aardige mensen zijn. Ik hoop dat de afdaling vanmorgen goed is gegaan en kijk uit naar het volgende verslag.
    Groetjes
    Mary
  9. Jan wiltjer:
    3 juli 2017
    Mooie omgeving en aardige mensen.Goed voor de spirit.Veel plezier gewenst.jan enlies.
  10. Joke:
    3 juli 2017
    Mooie foto's Bart, en toch ook wel lekker weer he!!! groetjes!!