Van Thoirette naar Pont de Cheruy.

3 juli 2017 - Pont-de-Chéruy, Frankrijk

Lekker geslapen maar met wat rugklachten. Tent inpakken, tassen vullen en weer aan de fiets ophangen, dan wat eten, opfrissen dat is ongeveer het ritueel bij het kamperen.De rit begon met een ruim 3 km lange afdaling met veel bochten en gelukkig niet zoveel verkeer.Toen de route opgepakt en een schitterende rit van zo 40 km langs de Ain. Bij een stop langs de oever vloog ineens de ijsvogel voorbij met een felle blauwachtige kleur. Vandaag had ik niet van die goede benen, maar 40 km was iets te weinig, verder dus. Onderweg een belg tegen gekomen die op de terugreis was, maar hij had hem ook heen gereden. Even wat gepraat, hij maakte ritten van 120 km op een dag. Schitterende fiets had hij (Santos met Rohlof naar en snaar ipv.ketting).  Vrijwel de hele rit de wind iets mee gehad, eindelijk.het werden er totaal ca. 85 ondanks de slechte benen, Ben net bij Loyettes de brug over gefietst en zit nu in een Chambres d‘Hotes in Pont-de-Cheruy. Heerlijk opgefrist, lekker bed, alles opgeladen, ale was droog, wat wil je nog meer, natuurlijk morgenochtend een ontbijtje want het wordt weer klimmen morgen.En van nu af kan ik de mistral gaan merken, als die er is.

Tot morgen,

PS. Vloggen is niets voor mij.

N

1. Marja:
    3 juli 2017
    Hey Bartje, wat een prachtige foto's zeg!
    Toch wel bijzonder om door al die mooie plaatsen te fietsen. Hoop op een lekker bed voor je zodat je morgen geen rugpijn hebt. Voor morgen weer veel succes en vergeet niet te genieten! (Maar dat doe je wel hé?) Groetjes Marja
  2. Ed & Judith:
    3 juli 2017
    Bart we zijn het helemaal eens met Marja super mooie foto daar is de Pont du Gard klein bij. Succes met de volgende etappes. Groeten Ed
  3. Eric Kerkdijk:
    3 juli 2017
    nou dat vloggen gaat je prima af hoor! zet hem op!
  4. Truus:
    3 juli 2017
    Ha Bart. Ik ben er weer om jou te volgen op je fietstocht! Drukke dagen achter de rug rondom het huwelijk van Daphne, maar nu is de rust weergekeerd en doen we andere leuke dingen, zoals met Ans naar Fort Sabina voor Robin Hood. Mooie omgeving waar je nu bent en je weet mooie plaatjes te schieten. En zo nu en dan een echt bed...je hebt groot gelijk! Je nadert het Rhonedal dus wanneer je de mistral gaat merken. Succes hoor bij het klimmen; ooit ga je weer dalen! Misschien moet je je rug een paar dagen sparen door rustig aan te doen; je zit toch prima op schema voor Arles?! Groetjes en geniet.
  5. Linda:
    3 juli 2017
    Vloggen?? Waar staat dat filmpje dan...wil t wel ff zien!! ;) dat die renaultjes nog rijden...zou leuk zijn als je nog een gele en een rode tegenkomt!
    Lekker slapen en hopelijk morgen geen "gekke" benen meer :)
    X
  6. Joke Kerkdijk:
    4 juli 2017
    Nou nou 85 km. Doorzettingsvermogen en de benen werken mee. Mooie natuur en die prachtige zonnebloemen.
    En met dat bloggen valt het wel mee, hoor.
    We zien het voor ons.
    Prettige rit weer en hou je haaks!!!
    Groeten.
    Joke en Roelof
  7. Rob en Wil:
    4 juli 2017
    Hoi Bart, na een paar dagen afwezig nu weer een reactie op je tocht. Vind dat je het goed doet, man wat een doorzetter. Natuurlijk zie en maak je van alles mee onderweg, maar je moet het toch maar even doen!!!!! Gr. Rob&Wil
  8. Philip:
    4 juli 2017
    toch goed om dan even door te zetten als de benen niet willen en zie het resultaat
    mistrals van nu zijn niet die meer van vroeger toch ?

groeten philip
  9. Jan wiltjer:
    6 juli 2017
    Wij lopen achter met lezen, maar genieten mee.